Sportsbetting har oplevet enorm succes i de seneste år

Hvis du bare er den mindste smule sportsfan, er du næsten med garanti blevet bombarderet med reklamer for sportsbetting i fjernsynet såvel som online.

Den slags er som regel tegn på, at en branche har oplevet succes, og at der nu er en masse magtfulde spillere, der kæmper om markedsandel. Heldigvis for forbrugeren, er der endnu ikke nogen, der har lagt monopol på markedet, og hvis den desperate udsendelse af reklamer tyder på noget, er det da også netop, at det nok ikke sker. I hvert fald ikke i den nærmeste fremtid.

Derfor har sportsbetting fået stor succes

Det betyder dog ingenlunde, at vi ikke kan lære noget af succeshistorien bag sportsbetting i de seneste år. Det kan vi bestemt, for succesen for sportsbetting er bare tegn på en tendens som er kommet mange andre til gode, og som sandsynligvis også vil være årsag til mange andre store brancher i fremtiden. Sportsbetting har nemlig eksisteret længe, men som regel var det noget med at skulle stå og nulre med en blyant hos købmanden, som tilfældigvis også lod dig oddse. Alt det er blevet fejet af bordet med internettet og ikke mindst smartphone apps. 

 

Nu kan du nemlig hurtigt og nemt åbne en app og lave et bet på det hold, du tror vinder i aften. Det er en revolution for sportsbetting, fordi det har fjernet en af de største barrierer ved den slags mikrounderholdning: Friktion. De fleste spiller trodsalt ikke med håbet om at vinde stort, men fordi de gerne vil have lidt ekstra spænding ud af fodboldkampen mod rivalerne. Det betyder dog også, at enhver slags friktion vil sortere langt de fleste spillere fra. Sådan behøver det ikke være længere, og man kan nu i stedet fokusere på at lave en lækker og intuitiv mobilapp og fjerne endnu mere friktion ved transaktionerne.

Hvad kan vi lære af succesen med sportsbetting?

Ligesom så meget andet i de seneste år, kan branchen for sportsbetting altså takke internettet for sin succes. Nærmere bestemt kan de dog takke internettet for at fjerne friktion i deres model, og det er en lektie, som stort set alle virksomheder kan tage ved lære af. Jo nemmere og mere intuitivt det er at handle med jer, jo flere vil vælge at gøre det. Kun med minimal friktion vil man, i fremtiden, kunne tjene penge.