Sådan markedsfører du din virksomhed online

Foto: Shutterstock

Ønsker du at markedsføre din virksomhed online, men ved ikke, hvor du skal starte? Så er du kommet til det rette sted. I denne guide vil vi gennemgå nogle af de trin, du kan tage for at skabe en vellykket online markedsføring. Vi vil dække flere ting, og det er ikke sikkert, at du har brug for dem alle. Måske du allerede har gang i nogle af dem. Se det som god inspiration, som helt klart kan hjælpe dig, hvis det er noget, du endnu ikke har sat gang i. Så uanset om du lige er begyndt, eller du leder efter nogle nye idéer, så læs videre for at få den ultimative guide til markedsføring af din virksomhed online.

 

Søgemaskineoptimering

Det første skridt i enhver online markedsføringskampagne er at oprette et websted. Det er din digitale hjemmebase, hvor kunderne kan få mere at vide om din virksomhed, finde dine kontaktoplysninger og se dine produkter og tjenester. For at skabe trafik til dit websted skal du investere i søgemaskineoptimering (SEO) og indholdsmarkedsføring. SEO sikrer, at når potentielle kunder søger på nøgleord, der er relateret til din virksomhed, vises dit websted så højt som muligt i søgeresultaterne. Indholdsmarkedsføring omfatter oprettelse af værdifulde blogindlæg, infografikker, e-bøger og andre typer indhold, der hjælper dig med at tiltrække opmærksomhed fra potentielle kunder og opbygge tillid hos kunderne.

 

Anvend linkbuilding i din strategi

Hvad er linkbuilding? Linkbuilding er processen med at få andre websteder til at linke til dit websted. Det er vigtigt, fordi det hjælper dig med at opbygge autoritet og forbedre dine placeringer i søgemaskinerne. Der er en række måder at opbygge links på, f.eks. gæsteblogging, katalogoptegnelser og omtaler på sociale medier. Jo flere links, du har, i jo højere grad vil Google opfatte dit website som et sted, der er værd at anbefale til andre, og derfor vil det blive placeret højere i søgeresultaterne. Husk dog på, at det ikke er ligegyldigt hvorfra diverse links kommer.

 

Annoncering

Når du har et solidt fundament på plads, er det tid til at begynde at generere trafik. Der findes en række måder at gøre dette på, men nogle af de mest effektive er pay-per-click (PPC) reklame, markedsføring på sociale medier og e-mail markedsføring. PPC er en form for online-annoncering, hvor du betaler for at få din annonce vist øverst på søgemaskinernes resultatsider. Markedsføring på sociale medier indebærer, at man skaber engagerende indhold og opbygger relationer med potentielle kunder på sociale medieplatforme som Facebook, Twitter og LinkedIn. Du kan også annoncere på sociale medier og rette dine annoncer mod bestemte målgrupper. E-mail-markedsføring indebærer udsendelse af målrettede e-mails til potentielle kunder med værdifuldt indhold, der tilskynder dem til at besøge dit websted eller foretage et køb.

 

Dette er nogle af de ting, du med det samme kan kaste dig over, hvis du ønsker at komme igang med effektiv markedsføring af din virksomhed ud til dine potentielle kunder. Og så vil du højst sandsynligt begynde at se din indtægt stige.