Din virksomheds placering på Google afhænger af nogle helt bestemte kriterier

Foto Pexels

Du er sikkert ikke i tvivl om, at online markedsføring har en stor betydning for din virksomheds succes. Men vidste du, at din placering på Google afhænger af nogle helt bestemte kriterier? Blandt andet er ekspertise af stor betydning.

 

Ligger man i toppen af side 1 på Google, har man langt større succes, end hvis man ligger på side 15. I dag er det nemlig uhyre almindeligt, at vi søger os frem til forskellige produkter og services ved hjælp af den meget populære søgemaskine. Derfor kan potentielle nemmere finde frem til dig, hvis du faktisk kommer frem i søgeresultaterne, når indtaster relevante ord i maskinen.

 

Men hvordan får man så en god placering i søgemaskinen? Jo, faktisk er der nogle helt bestemte kriterier, du kan skræddersy dit online indhold efter.

E-E-A-T: De fire kvalitetskriterier

Google udruller ganske ofte nye opdateringer, hvorfor man altid skal holde sig på tæerne. Én af de nyere offentliggør fire kvalitetskriterier, som er afgørende for, hvordan dit indhold performer. Lever det op til disse kriterier, vil det nemlig blive belønnet med en god placering i søgemaskinen.

 

De fire kvalitetskriterier forkortes E-E-A-T, hvilket står for “Erfaring”, “Ekspertise”, “Autoritet” og “Troværdighed” på dansk. Disse kriterier er rigtig gode at gå frem efter, hvis du gerne vil have en effektiv online tilstedeværelse. Dit indhold skal såvidt muligt være baseret på relevant erfaring eller ekspertviden, for det giver den nemlig autoritet og troværdighed.

 

Der er også mange andre ting, du kan gøre for at leve op til kriterierne, og det kan godt betale sig, så du kan optimere din placering i søgemaskinen. Eksempelvis kan gennemsigtighed omkring, hvem der står bag virksomheden, og hvad dens formål er, bidrage til mere troværdighed - og T’et for troværdighed er efter sigende det vigtigste bogstav i E-E-A-T-modellen.

Internettets uendelige muligheder

Internettet rummer stort set uendelige muligheder i dag. Det gælder ikke bare, når det drejer sig om markedsføring, men også en række andre ting. Tænk bare på datingindustrien, der har undergået en form for digital revolution i løbet af de senere år.

 

I vores teknologiske tidsalder finder mange kærligheden på nettet, hvad end det er i form af en enkelt aften eller et livslangt forhold. Og der er også noget for dem, der endnu ikke er helt klar til at mødes.

 

Således kan man hurtigt få sig en digital penneven og lære hinanden godt at kende. Det er også muligt at tage det online forhold til et nyt niveau med en pirrende sexchat. Ja, der er altså stort set ikke det, der ikke er muligt online i dag, så det er bare at gøre brug af mulighederne - ikke mindst for online markedsføring.