Foto: Unsplash
Er du ved at træde ind i en ny verden, du lige nu ikke kender specielt meget til? Marketing er efterhånden en kunstform. Det er det, der holder din virksomhed i live, og det er noget, der virkelig kræver, at man har sat sig ind i tingene for at forstå det. Det er ikke uden grund, at der findes lange uddannelser i netop marketing, og at man endda kan blive forberedt på arbejdet allerede på de gymnasiale uddannelser. Det er med andre ord enormt vigtigt for rigtig mange virksomheder. Der findes også bare rigtig mange termer og begreber indenfor marketing, man måske ikke altid føler sig helt sikker på.
Af samme årsag kan det godt betale sig at benytte en marketing ordbog, der lister de vigtigste begreber inden for branchen. Det giver dig muligheden for at slå forskellige ord op, som du ikke har følt dig helt sikker på, så du bedre kan forstå de enkelte dele og aspekter af netop marketing og ikke pludselig overser noget, fordi det var et begreb, du ikke kendte til. Det er med at acceptere, at man ikke altid kan kende til alt, og at det godt kan betale sig at række lidt ud efter hjælp - for eksempel i form af en marketingordbog.
Marketing fra A til Å
Marketing er et stort tema og det dækker alt. Derfor kan en ordbog måske også næsten lyde som noget, der er lige så uoverskueligt som marketing i sig selv, men sådan er det ikke. I stedet er der udvalgt de vigtigste begreber indenfor feltet, så du stadig hurtigt og nemt kan overskue det. Nogle af tingene vil med garanti være noget, du allerede kender til, og dermed ikke noget, du behøver at læse op på, mens andre ting måske vil være noget, du har brug for at tjekke definitionen af. Har du for eksempel helt styr på ROAS eller pull marketing?
Mange vil formentlig svare nej til det sidste spørgsmål, og det er ikke noget at være flov over. De fleste former for arbejde handler om, at man er i stand til at se sine egne begrænsninger og finde løsninger på dem, og det er det, du kan, når du giver dig selv muligheden for at blive klogere på forskellige emner. Det er noget, du kan bruge i mange henseender, også selvom du måske allerede har medarbejdere ansat, der tager sig af marketingdelen.