Bliv en bedre og mere bevidst leder

Foto: Unsplash.com

Dette indhold er sponsoreret.

En leder har et stort ansvar og har ofte mange bolde i luften. Der skal tages mange og vigtige beslutninger, både for lederen selv, medarbejderne og arbejdspladsen. En lederstilling kræver, at man på forhånd har de rette lederkompetencer, men uanset om du er en ny eller erfaren leder, så kan du komme ud for udfordringer og vanskelige situationer. Er du villig til at udvikle dig, både professionelt og personligt? Ønsker du at udvikle din ledelseskompetencer, og er du motiveret for at blive en bedre og mere bevidst leder, til fordel for både dig selv og dine medarbejdere? Så er ledelsescoaching måske den rette løsning for dig, og du kan læs mere her, om hvad ledelsescoaching kan gøre  - både for dine medarbejdere og for dig som leder. 

Kommunikation

En god kommunikation kan være altafgørende for et godt arbejdsmiljø. Kommunikationen mellem leder og medarbejdere er meget vigtig, og hvis du ikke formår at lytte til medarbejderne og give dem den feedback, de har behov for, så kan den dårlige kommunikation føre til en-vejs kommunikation. Kommunikationen skal derfor prioriteres, og netop kommunikation er et emne der arbejdes med på et ledelsescoaching forløb. Du vil få hjælp af en erfaren ledelsescoach, der sammen med dig vil finde frem til dine udfordringer som leder, og hvad i netop skal arbejde med. Gennem samtaler, opgaver og cases vil du få hjælp, råd og værktøjer til at skabe en god kommunikation på arbejdspladsen. 

Feedback

Lige så vigtigt som kommunikation, er feedback. I en travl hverdag, kan en leder hurtigt glemme at støtte og værdsætte medarbejdere. Men netop inddragelse og værdsættelse af medarbejdernes input er afgørende for, at samarbejdet mellem leder og medarbejder bliver en succes. Er du i tvivl om, hvor ofte du skal give feedback, og hvor lang tid du skal bruge på det? Så kan en ledelsescoach igen hjælpe dig. Feedback hjælper medarbejderen med at udvikle sine kompetencer, og det er derfor vigtigt at tillægge medarbejderes input stor værdi. Dog er det ikke kun vigtigt, hvor ofte du giver feedback, men også måden hvorpå du gør det. Feedback kan nemlig slå fejl og enten få medarbejdere til at vokse eller visne. Formålet med feedback er at skabe læring, udvikling og derigennem at øge medarbejders performance, og det er derfor vigtigt at være i besiddelse af de rette værktøjer, hvis  feedbacken skal være en succes.