Det er kompliceret stof, når erhvervsrejser til olierigge skal organiseres, eller rejser til søfarende, som skal trække i arbejdstøjet på den anden side af jordkloden.
Det er ikke bare et spørgsmål om et enkelt transportmiddel men måske både fly, tog og helikopter, ligesom besætningsarbejdsplanerne er helt anderledes end dem, vi er vant til fra forretningslivet.
BCD Travel har taget konsekvensen af, at netop dét marked er helt usædvanligt og derfor teamet op i et nyt joint venture inden for energi- og marinesektoren.
Det nye joint venture gælder BCD Travel og marine-virksomheden Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM). Sammen vil de levere et specialiseret, dynamisk og hurtigt reagerende globalt tilbud på erhvervsrejser inden for marine. Det nyetablerede joint venture understøtter BCD’s udvidelse af ERM-sektoren (’Energy, Resources and Marine’) og supplerer med helt specialiserede services.
«Netop for et land som Danmark med en lang tradition inden for energi- og marinesektoren og med en række store energi- og marinevirksomheder i landet, er det nye joint venture uhyre relevant. Forskellige skifteholdsordninger på borerigge i Nordsøen samt transport til skibe, der ligger på den anden side af jorden, gør, at virksomheder, der er ansvarlige for, at medarbejderne kommer sikkert og rettidigt ud i verden og hjem igen, virkelig skal kunne sit kram. BCD’s årelange erfaring med kompliceret logistik for udlandsrejser kombineret med BSM’s ekspertise inden for marine kommer virksomhederne til gavn”, siger Thorsten Kirkegaard Winther, der er nyansat Vice President for Business Development Marine i BCD Travel.
Få typer af erhvervsrejser kan matche kompleksitetsniveauet og behovet for specialiserede services, som det er tilfældet i energi- og marinesektoren. Det nye partnerskab vil kunne skabe værdi for kunderne gennem en række synergier, som BCD og BSM tilbyder i fællesskab, herunder:
”BCD anerkender, at marinesektoren er kompleks. Vores nye joint venture med BSM giver ikke kun specialiseret ekspertise inden for marine til vores nuværende og potentielle kunder. Det giver begge virksomheder mulighed for at udnytte de bedste teknologi- og serviceydelser, der er tilgængelige i de respektive sektorer – alt på det optimale serviceniveau og til konkurrencedygtige priser”, siger Stewart Harvey, BCD Travel President i EMEA.