Media Group Denmark køber Nemlinkbuilding.dk

MGDK køber Nemlinkbuilding.dk

For tre år siden kom størstedelen af Media Group Denmarks omsætning fra linksalg, men efter Kasper Christensen og Rikki Tholstrup Jørgensen overtog virksomheden, har der været fokus på at bygge en organisation, der arbejder med egne medier og tjener penge herigennem.

På godt to år har de to iværksættere sammen med en tredje partner, Henrik Rothenbücher, formået at lave hele forretningsmodellen om og skabe en virksomhed, der sidste år regnskabsår kom ud med et overskud på mere end tre millioner kroner efter afskrivninger.

”Vi har gennem de sidste år arbejdet på at udvikle nye kernekompetencer og sidder i dag med en helt anderledes virksomhed end for to år siden,” fortæller direktør Rikki Tholstrup Jørgensen. ”Vi har i dag 12 medarbejdere og leder efter flere, hvor det særligt er indholdsskabende medarbejdere, der er fundamentet for MGDK. Det var helt anderledes i 2019, hvor vores primære forretning var bundet op på salg.”

Det nye fokus på egne medier har bevirket, at linksalg i dag kun er en lille del af Media Group Denmarks samlede omsætning, men det skal ændres med virksomhedens nye opkøb.

”Igennem mange år har vi opsamlet kompetencer og viden omkring linkbuilding og linksalg, og derfor har vi taget en strategisk beslutning om, at vi igen vil sikre et omsætning via linksalg,” fortæller medejer og bestyrelsesformand Kasper Christensen. ”Vi har primært solgt links til bureauer og brugt få ressourcer på det, men med købet af Nemlinkbuilding.dk, står vi klar til at skifte gear. Vi vil genetablere omsætningen af linksalg i virksomheden og har planer om at ekspandere konceptet til andre europæiske lande.”

Nemlinkbuilding.dk er en relativ ny virksomhed, der på kort tid har oparbejdet en stabil kundegruppe og en forventet omsætning i 2022 på omkring tre millioner kroner. Den omsætning skal nu placeres hos Media Group Denmark, og det vækker begejstring hos direktøren.

”Opkøbet af Danmarks førende automatiske linkkøbssystem giver MGDK en helt ny status indenfor linksalg. Vi får samtidig mulighed for at sikre en konstant vækst i vores regnskaber de følgende år. Vores nuværende regnskabsår afsluttes i juni, og her forventer vi omkring 50% vækst i forhold til 20/21 i både top og bund, så vi ender med en bruttofortjeneste over 15 millioner. Nemlinkbuilding skal være med til at sikre vækst i de kommende regnskabsår, så de gode resultater bibeholdes.”

Købet af Nemlinkbuilding.dk kommer kun to måneder efter, at Media Group Danmark overtog et lignende koncept, nemlig Linkfamily.dk.

Media Group Denmark forventer en omsætningsstigning på 30% de følgdende tre regnskabsår.